23 maj 2008

Växthuspyssel

Oj vad dagarna går, hinner inte skriva här så mycket. Den här veckan har jag inte ens hunnit med Friskis o Svettis. Dotter E kom ju i tisdags och det var härligt att ha henne hemma igen. Hon drog vidare igår till sina syskon i Uppsala, de skulle ha "syskonmiddag". Sånt värmer modershjärtat... Onsdag kväll var vi hos mamma B. Torsdag after work med kompis G, väldigt trevligt som vanligt, tjejprat och skratt, precis vad man behöver ibland. Fredag kväll after work med arbetskompisar, också trevligt.

Idag, lördag, var jag tvungen att inleda med 10-passet på Friskis. Min kropp måste dit ibland, annars mår den inte bra.. Sen har det varit lite blåsigt, men soligt, så jag har suttit i växthuset och läst och myst, pysslat med lite diverse. Det blir alldeles lagom varmt därinne.
Gammal sliten korgstol som jag verkligen gillar.


Planterade lite kryddväxter i en hink. Ska köpa tomatplantor och gurka snart, men det är ingen brådska faktiskt.

Inga kommentarer: