25 maj 2008

Mors dag hos mamma B, 82

Mors dag. Middag hemma hos mamma B, 82. Traditionell meny. Först en toast (som jag gjort), sen fläskkarré med gräddsås, potatis och sallad, ostbricka, rabarberkräm och kaffe och tårta. Ingen smalmat direkt..
Rabarberkräm till efterrätt.
Äppelträdet blommade som bara den, det surrade överallt av humlor som jobbade på för fullt.

När jag kommer hem till barndomshemmet är det alltid så mycket minnen. Här gamla kort på min mormor och morfar som jag tyvärr inte träffat, då de dog alldeles för tidigt.

På hyllan ett kort på mig som tvååring eller nåt sånt, och sen hos Farbro Sven när jag var sådär 7-8. Jag var med i "Barnens brevlåda" och spelade cittra och sjöng i radion. Minns att jag absolut inte ville men någon (ja ni vet hur mammor är) övertalade mig, och sen efteråt fick jag lite "gage" också, så det var väl okej till slut.

Och här, blir pirrig bara jag går in där, utedasset där jag och min bästa kompis A smygrökte när det regnade (annars var vi i skogen..hm.. hade gömt ciggar under en hemlig sten)



Den gamla brunnen pumpar inte upp nåt vidare rent vatten längre. Men den är fin tycker jag.






Inga kommentarer: