14 maj 2008

Tonårsnostalgi - och taxar

Har varit ute och ätit med goda vänner i kväll, direkt efter jobbet, R och T. Kom att prata om allt möjligt, bland annat om en del företeelser under våra tonårstider, mellanöl mm..
Jag minns min tonårstid som uppfylld av två saker - killar och hästar. Kan inte låta bli att lägga in en gammal bild på mig som sisådär 17-åring, med älskade Guldus, 1966 - 1984, som jag kan längta efter så väldigt ibland. Jag drömmer om honom då och då, att han lever fortfarande... Jag läser för tillfället Yrsa Stenius bok om taxar. Hon skriver helt bedårande om sina taxars olika liv och karaktärer. Jag gillar Yrsa Stenius, har lyssnat på henne live och hon talar med sin långsamma muminröst och väljer sina ord mycket omsorgsfullt.
Och, så klart hade vi tax när jag var liten. Här en väldigt gammal bild på mig, min syster och kusin samt taxen Pricken.
Det är jag den där coola bruden till höger. Cirka fyra år tror jag.
Kolla luggen.. haha, den vill liksom ligga så där nu också... fast jag är femti..

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Men, vad söta ni var! Du är dig lik. På hästkortet ser jag bara L i dig.

Godnatt!

Anonym sa...

Gid vad söta ni är där på stentrappan!

Gunilla L sa...

Ja, eller hur? Har du sett att GE tycker att vi är så lika du och jag.. särskilt på dom där korten på mig som tonåring.
Har du hört nåt från syster E? Hon kommer ju nästa vecka, är det sagt..

Anonym sa...

Ha en bra helg fast det regnar.Kan vara mysigt ochså att läsa en bok o höra hur det smattrar på fönstren! K G.L