10 maj 2008

Gudrun Sjödén

Jag har ett lite ambivalent förhållande till Gudruns kläder och prylar. Katalogerna som kommer varje vår, sommar, höst och vinter är helt underbara och jag blir inspirerad som bara den. Så skickar jag efter lite (rätt mycket...), och när jag sen har grejerna på mig känner jag mig som en tant. Liksom. Typ när 60-70-plussare ska piffa till sig går dom till Gudrun Sjödén och köper lite färgglada kläder. Så.
Men, hur som helst blir jag glad av hennes fantasifulla mönster och färger, och hon blandar hejdlöst, rosa och orange, cerise och grönt, och jag vet inte allt. Dessutom är kläderna alltid väldigt sköna och mjuka, mycket ekobomull och sånt, och det är bra.
Och djärva, modiga damer som går sina egna vägar gillar jag. Så det blir alltid att jag handlar en del. Det här köpte jag den här gången. (Hela klädkontot ruinerat för resten av sommaren..!) En grön klänning-tunika, en svart tunika (lite för stor, kanske syrran..??), en cerise linneskjorta och en schal i röd-rosa-grönt. Den där svarta saken till vänster köpte jag på Yllet. Till höger hänger dom fina tygkassarna man får när man handlar hos Gudrun. Gediget. Miljövänligt. Bra.
Här en bild från butiken, ett bord med färgglada bomullströjor och strumpor.

Skyltfönstret på Regeringsgatan. Hade lite planer på den där klänningen i mitten, men min midja såg inte alls ut så där när jag provade..., så den blev de inte.
P.S. Jag har badat idag. Två gånger. 15-16 grader i vattnet. Solat på bryggan. Det ni.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Galning!!!
Ja hon här jättefina kläder men jag har svårt för allt mönstrat. Därför ärver jag bara omönstrat. Men man kan göra välldans fina vykort av hennes katalogbilder. Nu ska jag ut och gräva i rabatten-
Kramen.

Gunilla L sa...

Haha, ja, usch, hela mitt ihopsparade klädkonto ruinerades, för resten av sommaren. Vykort av katalogbilderna var ett bra tips, det är verkligen fina bilder. Jag ska också ut och gräva lite nu. Kram!