12 maj 2008

Ranunkler - för tillfället mina favoritblommor


Släpade ju med mig två stora buketter ranunkler hem från Hötorget, en med rosa och en med oranga. Dom är så himla fina dom där blommorna. Ser ut som tunna sammetsblommor, fina i bukett eller ensamma i nåt litet kärl av nåt slag. Eller så kan dom få simma omkring lite utan stjälkar i en vattenskål. Ihop med rosor är också väldigt fint. Finns som krukväxt också, väldigt vackra. (Jaja, ni märker var jag fått min inspiration ifrån för tillfället, i butiken "Årstiden" vimlade det av små fina arrangemang, i små kristallskålar, zinkbyttor mm.)


Det vore bra om Figge kunde låta bli att skita i mina drivbänkar där jag snart ska så. Fyllde på ny jord i helgen, så Figge tycker det är väldigt lämpligt där just nu. Hon är inne hela vintern, vill absolut inte gå ut, så hon känner sig väl hemma med lådor..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Figge tror nog att du har gjort en jättestor bajslåda åt henne!

Gunilla L sa...

Haha,ja, Figge tror att alla typer av lådor är till för att bajsa i.. Hoppas allt är bra med er! Nästa vecka kommer Syster Yster, undrar hur hon har tänkt sig..? Har du hört nåt..? Kramar, hälsa T