4 maj 2008

Princessbakelser



Dagen idag var mycket vårlig och härlig, nästan somrig.

Eftersom jag igår på 50-årskalaset körde min salongsberusade familj fram och tillbaka, och alltså själv varit drogfri (så när som på en festcigg som jag tog ihop med min son..) har jag varit pigg och fin och alert hela dagen.

Handlat med mamma B (82), medan resten av familjen fick laga vegetarisk mat. Mågen T är en naturbegåvning i köket. Det känns bra.

Sedan drack vi kaffe och åt princessbakelser i solskenet, mycket trevligt.

Nu har alla åkt tillbaka till Uppsala med kvällståget. Jag gick ner till sjön och satt där ensam och hade lite enskild meditation. Vackert och stillsamt, fast måsarna skrek väldigt, det gjorde dom.

Och nu ska jag äntligen läsa dagens DN och gå och lägga mig. Vi fick SvD idag också, bara sådär, så det är mycket jag har att läsa innan sömntåget förhoppningsvis kommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad gott det ser ut. Kommer cyklande nån sommarkväll..

Anonym sa...

Ja, gör det, jättetrevligt. Bakelserna var väldigt mäktiga, ingen orkade äta upp.. :) /G.L.