9 maj 2008

Tre späckade dagar i Stockholm

Ja, om ni bara visste vad härligt det är att efter tre dagar i ett brusigt Stockholm kliva av tåget i Falun, bli hämtad och forslad ut på landet, en solig försommarkväll..
Det är väldigt kul att komma till storstan, och väldigt skönt att åka därifrån igen..
Har varit på kongress på Norra Latin som är ett vackert ställe att vara på, man riktigt känner hur historien sitter i väggar och gamla slitna trappsteg.

Hann dessutom med mina favvoställen, mer utförlig rapport med bilder kommer senare. Här en liten interiörbild från "Årstiden". Är ju på jakt efter klänningar och här var det nära.. (dock inte denna, men den var fin där den hängde ihop med pelargoner, olivtvålar och annat härligt..)



Träskor från Knulp. Väldigt fina. Har ställt upp dom i hotellrummet för plåtning.

Och så Gudrun Sjödén, och faktiskt, själva Gudrun var där! Jag blev ju tvungen att ta en bild. (Hon smälter in bra, ser ni..!)
Jag köpte några klänningar där, en schal och en linneskjorta. Tja, det var lite impulsköp det där kanske, vet inte riktigt. Den ena klänningen blev lite stor, kanske syrran vill köpa den.. hm.. Det går lite hastigt för mig ibland.
Kommer med mer bilder i morgon.
Ska läsa tre Falukurirer nu, och bläddra lite i katalogen från "Yllet" som jag fick med mig från den butiken, som också är en favorit. KUS hann jag inte med, inte Rabalder heller. Får bli nästa gång.
Men väldigt fina ranunkler, två stora buketter, rosa och orange, samt tre kartonger jordgubbar från hötorget släpade jag med mig på tåget hem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du och mamma får komma och hälsa på mig snart, så kan vi springa på stan och kanske pausa med ett glas vin på någon uteservering...
Jag tycker din blogg är jättefin!
Kram

Gunilla L sa...

Anna: Känns som en schysst idé! Så kan jag impulshandla lite på KUS och Rabalder också, hann ju inte med Gamla Stan alls den här gången. Och, du vet, ett glas vin sitter aldrig fel.. Kram, hälsa

Anonym sa...

Gudrun Sjödén är helt underbar. Lite dyr kanske men å andra sidan brukar jag ju ärva kläder efter söstra mi som nästan bara kör med hennes kläder. Du verkar ha haft sköna dagar.
Kram och synums.