16 maj 2008

Å fy sånt ruskväder

Riktigt kallt blev det igen, och allrasötastekatten "Gråkatten" (ja han heter så, vi kunde inte enas om nåt namn. Vi har en "Brunkatten" också.. haha ) vill inte gå ut alls i kväll. Han vägrar att lämna min säng och tittar misstänksamt så fort jag närmar mig, ifall jag ska föreslå utgång.

Det här kan bli en riktigt trevlig läshelg. Det är så kravlöst när det är dåligt väder, ingen kräver att man ska ut och jobba och vara nyttig (hm, ja det var dom där jäkla fönstren då förstås..)
Den här boken sträckläste jag för några månader sedan (en regnig söndag).
En annorlunda bok, verkligen. Huvudpersonen ömsom tycker man väldigt bra och väldigt illa om. Innehåller kontroversiella och känsliga saker som dödshjälp, fria droger, otrohet...,
och visar vad vi människor är mångbottnade.
Och, det är den vackraste bok jag läst på mycket länge.
Otroligt varm och kärleksfull, trots allt.
Läs den!
Lite tung i början. Men håll ut. På slutet är ni garanterat väldigt berörda.

Inga kommentarer: