2 maj 2008

Regn, hägg och vitsippor

Det regnar ute och det är mycket vitsippor, så här kommer en suddig vitsippsbild.
Jag gillar när det regnar, nån böjelse sen barndomen. Minns hur jag och min kompis satt på det gamla utedasset när det spöregnade så det smattrade på taket. Skitmysigt. När vi blev tonåringar smygrökte vi ibland där också. Och häggen slår snart ut, längtar efter doften...

I övrigt har jag inte tid att sitta här och skriva för E, L och T har kommit från Uppsala, vi har ätit mat och druckit ett nyutkommet vitt vin som Carl-Jan rekommenderade i radion i förrgår. Det skulle komma ut idag, och, mycket riktigt fanns det på hyllan för nyheter när jag stressade in på systemet efter jobbet. Det var väldigt gott, smakade nöt och persika. 99 spänn.
Skulle ha tagit kort på maten men jag glömde det, och vips kom alla och vi åt upp den..
I morgon fyller svåger A 50 så vi ska på kalas allihopa.
Måste ut och prata med ungdomarna igen, så himla kul när dom kommer hem, mycket att prata om..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, här väntas det på vitsippor ska jag säga och häggen med.Ska snart gå ut och ställa mig i rabatten utanför köksfönstret och riva. Det är en blomjäkel som tagit över allt!!!

Hälsa till alla och kram på er =)

Gunilla L sa...

Ja våren har väl kommit lite längre här nere i Falun, det är så jäkla härligt nu, allt exploderar nu efter regnet. Nu ska vi ut på en promenad. Hälsa alla du med.