11 maj 2008

Och häggen kom på riktigt


Trevliga stockholmsbutiker i all ära, men inget går ändå upp mot att få skrota hemma i trädgården, hålla på med jord och pyssla och krafsa, eller bara sitta och glo lite så där i största allmänhet. Och så den härliga doften av årets första gräsklippning, aromatiskt, nästan lite sensuellt..

Häggen slog ut faktiskt under dagen, så fort gick det.

Det har varit en helt fantastisk helg, har hunnit med hur mycket som helst och varit ute och fått massor av luft och sol. Kändes lite kyligare nu på kvällen, men det gör inget. I morgon blir jag instängd på Landstinget Dalarna igen.

Det är tur man passar på.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckades hitta din blogg. Korten från affären var bra. Tack för trevligt sällskap förresten. Jag har inte varit mkt ute över helgen. Haft drängar och pigor (hjälp att måla uthuset) så det har varit fika, lunch, em fika, middag i två dagar + att jag umgåtts med mitt barnbarn./IM

Gunilla L sa...

Hej och tack själv! Ja, vilken härlig helg, synd att du mest stått vid spisen, men så är det ju ibland,
och hellre det än att måla uthus, om du frågar mig! Ses!

Anonym sa...

Såg att syrenerna snart slår ut. Otroligt. Vi hörs . Gunilla.

Anonym sa...

Och här är den på gång. Alldeles snsrt så spricker den ut och sprider en sån underbar väldoft.Härligt!



PS, Huset står kvar uppe på backen. Vi tog en tur...DS

Gunilla L sa...

Ja, det går nästan lite fort nu, det ska vara ett rejält hopp mellan hägg och syren ju. Hoppas allt är bra med er, kram!

Gunilla L sa...

Bra att ni har lite koll på huset.. :)
Det är väl inte så somrigt uppe i buder än kan jag tro, långt ifrån utslagen hägg och så, eller?

Anonym sa...

Men det är så himla dält där uppe så här års. Tyst och lugnt, inte en människa så långt ögat ser. Fanns ingen snö i allafall. Näasta år kan vi åka upp den här tiden och vara där för då har jag slutat jobbaaaa! Hurra!!!

Gunilla L sa...

Jag säger bara, lyckost..!!