13 maj 2008

Risk för frost

Det blev lite kallt igen, riktiga isvindar var det i kväll. Tur jag hann så mycket i helgen, nu kan jag softa lite med trädgårdsarbete några veckor. Det mesta sköter sig själv.
Nu har jag det där allra tråkigaste vårjobbet kvar som är att tvätta fönster. Skittråkigt, jag har verkligen svårt att få det att bli av. Det är dessutom svårt att få det fint, om det åtminstone blev riktigt bra resultat skulle det kännas mer motiverat. Men, det är klart, det blir ju lite bättre än innan förhoppningsvis...
Ska ta mig i kragen. Nån tom kväll. Måste det.
Fast inte i morgon, för då ska jag ut och äta efter jobbet, och sen brukar det inte vara så mycket kvar av kvällen.

I kväll har jag tittat på Monica Ahlbergs matprogram, gillar verkligen det programmet. Hon är så inspirerande och allt ser väldigt gott och enkelt ut, inte så mycket krångliga ingredienser . Dessutom bor hon så mysigt ute på Djurgården, allt är inspelat hemma hos henne. Hon är gift med Thommy Berggren (ja ni vet, Elvira Madigan och det). Han dyker upp i rutan ibland, samt hennes barn och kompisar. Ja, det är så trevlig stämning så jag blir riktigt sugen på att dra igång nån liten sommarfest.
Duka ute under körsbärsträdet, mmm, ska tänka på saken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tittade också till en del på Monicas program i måndags. Såg jättegott ut och enkelt. IM

Anonym sa...

Stövlarna var verkligen fina! G L

Gunilla L sa...

Ja, fast mer snygga än sköna faktiskt! Köpte för halva priset på Gruvgatan 13 för tre år sen. Men det är nåt konstigt med innersulan, den halkar bakåt liksom.. /G

Anonym sa...

Hos mig fattas körsbärsträdet!

Gunilla L sa...

Amen du, det går lika bra med en björk.. har du ingen björk..? I absoluta nödfall kan man ta ett barrträd, men det är bara om det kniper på allvar.. :-)