10 maj 2008

.. och allt inne på "Årstiden" är fint

Här är den lilla butiken som jag gillar så mycket, men den ovala skylten ovanför jalusin syns inte så bra. Klicka på bilden så blir den större. Jag blir pirrig i magen bara jag går in där, det porlar lite här och där, blommor, gamla slitna möbler, krukor, fina klänningar... allt trängs där inne i en enda kreativ röra.. och det luktar så gott av jord och blommor och en svag doft från goda tvålar som ligger som vackra stilleben intill nån zinkgrej med vatten där några blekrosa rosor simmar omkring. Jaa, ni bara måste gå in där och kolla!


Krukor och fat i massor. Grå, tunga, robusta. Jättefint med nåt rosa eller champagnefärgat i.

Spröda, fina sommarklänningar. Nedanför står gummistövlar, jättesnygga, svarta med snörning.

Det är trångt därinne, och lite fuktigt och varmt..

Fina pelargoner utanför, gammal sliten korgstol med nån söt liten blomma som jag inte vet vad den heter. Och titta på lampskärmen i fönstret, och den skira, vita spetsgardinen.. Varför blir det inte så där fint när jag försöker sätta upp spetsgardiner här hemma..??





Suck. Skulle vilja sova över därinne. (Fast det skulle kanske inte alls vara lika charmigt.. haha)
Men ändå..

Inga kommentarer: