10 augusti 2008

Ulf Lundell är sig lik

Har precis läst ut "Vädermannen". Han är sig lik, alla böcker påminner om varann, men så fort jag börjar med en är jag fast, läser och läser... Gillar den mannen, kan inte hjälpas! Hans beskrivningar av matlagande, erotik/romantik, naturupplevelser, personer och skarpa beskrivningar av företeelser i samhället sitter som dom ska. Ibland blir det lite pladdrigt och långdraget, med för långa dialoger. Men det tar sig alltid.
Och så kvinnorna. Ett kapitel för sig. Alltid mycket unga och vackra! Fast han börjar mogna karln tror jag, för i den här boken blir George/Ulf äntligen intresserad av en nästan jämnårig kvinna... På tiden...
Tyvärr har hon lite speciella böjelser som huvudpersonen har en aning svårt för. Hm. Hade hon inte kunnat få vara helt vanlig liksom...

Men en sak är helt klar, skulle Ulf Lundell bjuda in mig på middag skulle jag inte tacka nej. Definitivt inte.
Och jag skulle ta min allra finaste klänning. Har en jag tror han skulle gilla..

Inga kommentarer: