28 augusti 2008

Gillar att höra röster... ja, bra röster alltså..

Dagens härliga röster i mina lurar är Jonas Karlsson och Pernilla August.
Fina, mjuka, nyanserade, djupa. Förankrade liksom.
Undrar om rösterna påverkar mig extra mycket när dom går direkt in i huvudet så där via lurarna. Om känslan förstärks.
Håller på att bli beroende av att gå långa skogsvandringar och lyssna på sommarpratare.
Hur ska jag ha tid att jobba sen, nästa vecka..??
Idag började det regna så jag tog en kortare vända än planerat och gick in i lilla sommarhuset i stället.
Det var lite rått och kallt där.
Gjorde riktigt hett te och drog en filt om mig.
Tände ett ljus.
Utanför rasslade asparna och regnet slog mot rutan och det var så oerhört vilsamt och vackert alltihopa.
Tänkte en massa bra tankar..

Inga kommentarer: