26 augusti 2008

Champagne, varför får jag ingen champagne..

Under dagens skogspromenad i mitt nya tysta liv, med lurar i öronen, hann jag med två Richard, Juhlin och Wolff. (Från 2007)

Richard Juhlin, en av världens främsta champagneexperter, var riktigt underhållande. Första delen var väl så där, men sen, när han kom in på sitt ämne kunde jag inte låta bli att charmas. Han talar om champagne som jag vet inte vad..
Han tycks ha ett luktsinne utöver det vanliga, kan minnas och känna igen olika dofter på pricken. Han stördes av det också, att känna alltför tydligt hur grejer luktar. Men i champagnesammanhang är det perfekt!
Han beskrev sitt första år i livet som "ett bröstmjölksdoftande lyckorus".
Snygg beskrivning tycker jag...

Och så Rickard Wolff.. mm.. har alltid gillat honom...
Jag blir helt lugn av hans röst.. mörk, stark, poetisk. Mycket sensuell..
Säger bra och kloka saker dessutom.
Och som han pratar om kärleken..

Måste spara honom och ha när åskan går... (och lite skumpa kanske därtill....?)

Inga kommentarer: