31 augusti 2008

I morgon - höst - helt okej

Sommarens sista dag. Syster A:s blomma är med på banan än.
Ja, i min värld är det sommar hela augusti. Alltså idag är det sommarens sista dag.. Lite bitterljuvt så där. Men jag har alltid varit en höstmänniska, mår som bäst på hösten.
Våren är också fantastisk, just när vi går över till plusgrader dygnet runt och naturen vaknar igen.
Gillar när det är snö någon månad på vintern, men mest brukar det ju nu för tiden vara halt och isigt bara.
Sommaren är kort, magisk men lite rörig också. Så mycket som ska ske och upplevas, nästan stressigt.

Men nu - i morgon - lugnar det ner sig... blir lite vilsammare..
Brukar bli kreativ i det där lugnet, och dra igång grejer..
Hm, ja, borde skaffa lite får igen faktiskt, för det växer ju igen runt oss..
eller några små shettisar som kan hålla rent och så får jag droga mig med lite hästlukt igen..
och, ja, det där med hund ligger ju och gnager lite.. måste jobba halvtid då..
mm, ja, det vore härligt..

Ja ni hör. Jag är redan igång.

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Skaffa lite djur du, det är rogivande.Verkligen! Sämlan har just legat och sovit över hela mig. Vi är snart lika långa. Snobben går i hagen och är lite småsur för att han inte får äta grönt. Hat fått en liiiten början på fång i en hov. Medusin är inte så poppis men jag är lika envis som honom. Haha! Dimma står inne, det brukar hon göra halva sept.
Sköt om dig och ha det bra på jobbet. Ska tänka på dig när jag ligger och käkar praliner.

Kram!

Gunilla L sa...

Va hette det sa du..? Jobbet..? Har aldrig hört talas om nåt sånt..
Idag gick jag och funderade på hur jag skulle kunna få vara hemma ett tag, ett år eller så.. Mammaledigt.. kanske..??
Liksom, sista rycket.. haha..ja det vore häftigt..
Valpledigt? Barnbarnsledigt? (fast jag har ju inga än förstås)
Suck, nä, det är nog bara å jobba på.
Käka praliner för mig också.
Kram

Anonym sa...

Jag röstar för hästar i första hand, och i andra hand en söt liten hund! Katter finns ju redan på gården...

/L

Gunilla L sa...

L: Men får då..? Är inte det mysigt..? Små lamm du vet..