17 augusti 2008

Bondens marknad - god getost - och Fjällräven


Snabbvisit i stan lördag förmiddag. Cykel och Fjäll sålde ut Fjällräven ryggsäckar, gamla hederliga "Kånken" i några olika modeller.

Måste ha en kände jag. Hade alltid sån på 70-talet + Fjällräven jacka (ni kommer väl ihåg den där, alla hade sån). Träskor på sommaren, näbbstövlar på vintern.

Snart är jag där igen, svårt nostalgisk har jag skaffat både träskor och ryggsäck. Jackan fattas..Skulle en snabbis till bondens marknad. Trodde jag. Långa köer till alla stånd. Orkade bara stå i två köer, så det blev fruktbröd från "Brödleva" och några goda getostar. Väldigt gott med getgrönmögel på det där fruktbrödet. Fick tipset av getbonden.


3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

...och jacka har jag. Och den är bra. Men ännu bättre är arméns gamla gröna för den har tusen fickor och är varmare.

Ha det!

janne-krille sa...

Kul att du gillar brödet

hälsningar bagaren själv.

Gunilla L sa...

Janne-Krille: Jättegott. (recept hemligt förstår jag..!) Med god ost till, eller bara bregott med havssalt.. /G