27 augusti 2008

Dagens tysta vandring

Klädsel: Uppkavlade bruna plyschbyxor à la sent 70-tal. Gammal sladdrig grön tröja från HM. Rätt fläckig.
Gröna Tretorn gummistövlar.
Inget smink och fjoll. Okammad också för den delen.
Men jag hade borstat tänderna, det hade jag faktiskt.
Å vad jag gillar att vara så där slapp och naturlig..
(Du och jag Göran Greider. Du och jag har fattat..)
Grannhästarna, den lilla är 32 år!
Jag lyssnade på Bengt Ohlsson, författare och Carin Götblad, länspolismästare.
Bra båda två.
Tänk vad folk har mycket klokt att säga, bara man ger sig tid att lyssna.
Richard Juhlin sa igår att "varje människas egen historia är en skatt".
Känner mig som skogsmulle där jag traskar fram. Skrämmer en och annan bärplockare, en äldre man såg helt vettskrämd ut, för jag hann komma nära innan han såg mig. Och inte kunda jag hojta innan heller. Försökte slå lite hårt med staven så han skulle vända sig och se mig, men han kanske hörde lite dåligt också, vad vet jag.

Idag känns rösten kanske lite, lite bättre.
Och det är lön. Alltid något.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Snart, snart ska jag också gå i skogen. Mmm, vad skönt. Karin Götblad började jag att lyssna på men somnade som vanligt. Hon verkade jättebra. Berättelsen om hennes pappa (eller vad det morfar?) var spännande och bra.Ha detoch kram på dig Janis!

Kanelbullen sa...

Snart, snart ska jag också gå i skogen. Mmm, vad skönt. Karin Götblad började jag att lyssna på men somnade som vanligt. Hon verkade jättebra. Berättelsen om hennes pappa (eller vad det morfar?) var spännande och bra.Ha detoch kram på dig Janis!