26 april 2008

Vita väggar ska de va

Idag har jag målat, så det blir nog en del träningsvärk i morgon. Har börjat fixa lite i en gammal sommarstuga som jag tagit över nere vid sjön. Den är pytteliten och har stått där sedan 1942 sägs det. Vi tog över den precis som den var, med inredning och allt, så vi har haft släpkärran där nere idag och slängt en massa grejer. Men en del kul småsaker sparade vi, gammalt porslin och lite annat kul. Kolla ljusstakarna med äggformade ljus här nedan, kan det vara 50-tal tro..? Och tekopparna, skulle gissa på 50-tal också. Dukat upp lite fika på ett gammalt perstorpsbord, stadigt och bra, ska köpa en snygg marimekkovaxduk och ha på tror jag. Här ser man hur träpanelväggen såg ut innan jag gick loss med vit färg. Vitt överallt vill jag ha! Under en gul korkmatta som måste vara 70-tal hittade vi faktiskt ett trägolv, fläckigt och fult, men ändå. Ska göra rent det och måla det tror jag. Tja, grått kanske..?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad fint! Kommer bli skitsnyggt!

Gunilla L sa...

Ja, kan bli ett ljust och bra tillhåll, dit man kan dra sig undan och läsa mm. Jag börjar bli så trött på murrig furustil, längtar efter vitt och målat. Så kan man ju sätta till hur mycket färg som helst i textilier och annat. Efter behag. Nu ska jag ner och fortsätta!

Anonym sa...

vad mysigt!!!!