28 april 2008

Leka Sommartorpet

Det här känns nästan som TV-serien "Sommartorpet".. : )
A får vara Ernst, och jag nån av dom trevliga flickorna han brukar ha som hjälpreda! (Fast jag vill inte vara hon den där hurtiga med ljust burrigt hår som syr..) haha.
Fast A har betydligt mer basic smak än Ernst.

Idag blev det streck i räkningen, för den där jäkla grå golvfärgen torkar ju aldrig! Hade laddat och efter jobbet varit på Jysk och inhandlat nya madrasser, kuddar, överkast och lite annat, plus att jag plockat med mig en del överblivet från huset som jag tyckte skulle passa in. Jag är ju alltid väldigt hastig i min planering och på vägen hem var jag i full färd med att i huvudet möblera. Fattades bara en fin matta, tänker kanske köpa en lite trendig Pappelinamatta i plast som finns på Kuckelikana. Och, hade dessutom nästan komponerat en liten första middag som jag snart skulle ha i det lilla huset...
I morgon eller så..

Men, det blir inte alltid som man tänkt sig. Golvet måste nog torka några dagar till känns det som..

Eftersom jag hade energi över för kvällen åkte jag bort till det andra gamla sommarhuset och upptäckte att alla sängkläder var kvar sen i höstas, sängarna var prydligt bäddade med lakan som nu luktade unken stuga. (Väldigt slarvigt..!) Såg nåt litet tjockt brunt strå som liksom stack ut på kudden ovanför täckkanten. Tittade lite noggrannare och det var en stackars liten råtta som krypit ner en bit under täcket och lagt sig tillrätta inför sin sista vila. Bara svansen stack ut. Det kändes lite sorgligt faktiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har att pyssla med valborg ser jag.
Vi har köpt en så där elekrisk mackapär...råttskrämmare alltså. Verkar funka bra. Dom hade gått för lång när dom stal mitt "Gott och blandat" på köksbänken. DÄR gick gränsen!!! Så nu håller dom på att packa för fullt hoppas jag.

Anonym sa...

ELEKTRISK ska det va.

Anonym sa...

Aha, bra tips! Ska undersöka saken. /G