22 april 2008

Tonfisk - A lagar middag

Idag blev det så där himla bra, som det blir ibland. Jag gick på Friskis o Svettis och fick lite skön jympa, lite trevligt småsnack med kompisar mm. Sen en varm och rätt lång dusch och därefter långsam promenad i kvällssolen till bilen. När jag kom hem hade A lagat middag - tonfisk - har aldrig ätit det nån gång i den formen. Men det var gott faktiskt, smakade bättre än den på burk. Det blev pasta och liten sallad till. Även ett glas vin faktiskt.
Mycket trevligt. Solen flödade in genom köksfönstret och livet var, tja, väldigt bra just då... Figge vågar sig ut, det är bra. Om hon sen bara kunde låta bli att gå in och skita på lådan, det kan hon väl göra när hon ändå är ute. Hon är lite fin i kanten, tycker toan inne är bättre. Bortskämd katt.
Och, kolla.
Snart är det sommar tametusan..

Isade lite i foten, det gjorde det faktiskt! Men jag är en tålig typ och tänker bada rekordtidigt i år.

Nej, nu måste jag gå och ringa till mamma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Provar om det går att skriva här..

Anonym sa...

Jo det gick bra. Ja visst var det trevligt på friskis idag...skriver Gunilla.

Gunilla L sa...

Gunilla: Jättetrevligt. Mår som en prinsessa efteråt. Schysst att R fick låna ditt badlakan. Jag har det här hemma nu, det åkte in i tvättmaskinen ihop med mina träningskläder. Du får tillbaka det när vi ses nästa gång.

Anonym sa...

Ser ut som att bryggcaféet kan öppna snart....../A

Gunilla L sa...

Jodu syster A, snart så drar det igång..!