20 april 2008

Syster Yster - rapport från gårdagskvällen

Och vi hade sååå kul, syster yster A och jag!
Den lilla förfesten med mamma B var så mysig, hon bjöd på sherry i gamla fina kristallglas, med tilltugg. (Synd att jag inte hade kameran med).
Sedan vårfräsch buffé i festlokalen, med gott bröd till.
Mycket trevligt bordssällskap! Härliga, meningsfulla samtal!
Folk verkar gilla att dansa nuförtiden, efter sittning med mycket mat och dryck spritter det i allas ben tror jag. Det var otrolig fart på dansgolvet, längesen jag dansade så mycket så fötterna blev helt ömma. Fick efter ett tag byta klackskorna till nåt bekvämare.
Sen var det bara att stå på igen, svettigt, kul och en massa trevliga människor, gamla som unga...
Ja, sånt här kan jag leva på ett tag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det verkar som ni haft riktigt kul!

Gunilla L sa...

Anonym:
Kul som tusan. Jag satt bredvid prästen och han pratade om människors behov av att leka. Homo ludens, eller nåt sånt, snackade han om, den lekande människan betyder det visst. Klok och bra präst. Han dansade väldigt bra också.