15 juni 2008

Sätt dig ner och vänta på din själ

Det blir inte mycket bloggat, allt annat i mitt liv snurrar på för fort. Att skriva här ska vara lustfyllt och kul bara, inget tvång. Det är konstigt, men för mig har sommaren alltid varit den stressigaste tiden på året. Känns som att så mycket ska hända, man "bor" både ute och inne, semester ska planeras, man ska umgås på alla håll och kanter.
Samtidigt som den svenska sommaren är så magisk och vacker. Man håller andan..
Men mest av allt längtar jag efter att hitta ron i mig själv, sitta på vackra platser (helst vid vatten), och läsa och fundera och bara glo, sjunka in i mig själv och ladda alla batterier... Den här boken av Maria Scherer köpte jag någon gång i slutet av 70-talet. Minns att jag läste ofta i den, finns mycket kloka ord och tankar.
Hittade den härom dan när jag kollade lite i en gammal bokhylla.
Tror det är dags igen..

Inga kommentarer: