24 juni 2008

Allsång på Skansen och Morden i Midsomer

Figge bryr sig inte det minsta om varken Håkan Hellström, miss Li eller Christer Sjögren.
Sitter och tittar på Allsång på Skansen, det hör till liksom..., då är det sommar på riktigt.

Fast just nu är det Christer Sjögren med den där utomordentligt larviga låten om Europa, så då kan jag skriva lite. Håkan Hellström inledde, han är sig lik och jag gillar honom, fortfarande så ung, så glad, så härlig. Men jag kan sakna nån riktigt skön hit igen, typ "Känn ingen sorg" eller "Kom igen Lena".

Direkt efter Allsången kommer "Morden i Midsomer", också riktigt härliga sommarvibbar.

Fast det ska helst regna ute och vara lite mörkt och murrigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte nog att miss li var lite tjatig. Och herr Sjögren förstår jag mig inte på. Morden fick uteslutas då doteras buss gick halv sju från Mora i morse. Annars är ju det hela sommaren. Fast det är lite halvdåligt så måste jag titta.
På torsdag måste du titta på "Berlinerpopplarna" som börjar på ettan. Har läst boken och dess uppföljare...så himla bra. Ska bli spännande att se om dom har lyckats fånga den underbara miljön. Den är norsk.

Ha det bra och hälsa.