14 november 2008

Inte ens granatäpple fick mig pigg idag

Äsch då, blir nog inte så mycket nytta gjort idag. Tog mig lite granatäpple, som ska vara otroligt uppiggande, med en massa antioxidanter.
Men, har hittills (kl är 14.30) inte lyckats dra igång nån storstädning eller så. Särskilt inte städning.
Har i alla fall skjutsat iväg Figge till mamma B. Figge ska få lite miljöombyte ett tag.

Var ut en vända men det var blött och dystert, har regnat hela dan.
Så här såg mitt granatäpple ut, inte lika fint som på bilden i boken. Mer nyttiga saker som jag inhandlade igår efter att ha fått inspiration från boken "Supermat".


Helena Nyblom skriver om regnbågsmat, vi ska äta mat med olika färger.
Exempel på extra nyttig mat är avokado, apelsiner, blåbär, broccoli, havre, granatäpplen, lax, linfrön, nötter, vin och vindruvor mm..
Ja, lättkickad som jag är, köpte jag på mig ett litet lager nyttigheter på Ica Maxi igår.
Jag ska verkligen försöka ta mig i kragen nu och komma iväg till friskispasset kl halv fem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom inte iväg till friskis som du märkte! Städade faktiskt o la mig sen på soffan..tände ljus o läste en bok....Ville inte ut i mörkret!!/ Gunilla

Gunilla L sa...

Gunilla: Jag kom efter mycket om och men iväg. Hade till och med kommit ihåg din badhandduk som av olika anledningar hamnat här i huset..
Du får den nästa gång vi gympar.
Det gick lite trögt, mycket folk på passet,men skönt efteråt. Som vanligt!
Kram, vi ses!