14 november 2008

ååh, Gudrun..

Igår kom Gudrun Sjödéns julkatalog och jag försjunker lystet i alla fina bilder. Blir mer och mer en "Gudruntant", kan inte hjälpas. Kan det bero på min nya rondör tro? Kläderna är som gjorda för knubbiga små damer.
Jag känner mig väldigt hemma i den rollen! Hon har även en massa fin hemtextil, dukar, gardiner, badlakan, små kuddar mm..
Klänning, mitt nya favoritplagg! Perfekt för runda magar. Hatar att klämma in mig i trånga jeans, kan inte andas då.

Fina stickade tröjor, vintrigt och härligt. Längtar efter kalla gnistrande snöpromenader och sen komma in i värmen och dricka glögg eller varm choklad..
Åh här har vi själva Gudrun då! Sympatisk och lagom rund kvinna, kan verkligen identifiera mig med henne.. :-)
Ja herregud, det är bara att fortsätta äta, dricka vin och njuta!
Flera skulle vilja ha-klänningar..

Förresten, hette inte mamman i Pistvakt Gudrun?? Fick nån association till att Pierre Lindstedt i baren, efter ett antal vargtasshojt med lingon i gamla tomatkrossburkar, trånande tittade efter henne och sa "ååh Guuudruuun.."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var får man tag i den katalogen... verkar helt underbar.. Jag vill ha den!! / Gunilla

Gunilla L sa...

Gunilla: Gudrunkatalogerna är otroligt vackra och inspirerande! Antingen man handlar eller inte.
Gå in på Gudrun Sjödéns hemsida (googla), sen är det bara att skriva i sin adress så får man katalogen!