28 september 2008

Lite bilder från helgen

Disig morgon, klockan är cirka 06.30. Alltid lika vemodigt att plocka in trädgårdsmöbler och vintra i småstugorna vid sjön. Fast jag gillar verkligen när det är gula löv på marken, det ser så mjukt och mysigt ut.
Än finns det sallad som inte har frusit, men det står väl inte på.
Ringblommorna klarar lite frost.
Lilla stugan som vi fixade med i våras. I högra hörnet min favoritfåtölj som jag brukar slappa i med bok och te. Den är inte så vacker, en gammal Tomelilla från IKEA. Brukar ha fårskinn och filtar över, det där gröna tyget har sett sina bättre dagar.
Det här gistna gamla bordet är jag av nån konstig anledning väldigt förtjust i. Ingen förstår mig där, alla tycker jag ska elda upp det..
Tänker jag inte göra. Det ska bara stå där och vara gammalt och mossigt.

Än är inte bastubadandet över, så länge det inte är is på sjön går det utmärkt att hoppa i när man är riktigt uppvärmd.
Idag, söndag, har jag varit i kyrkan med mamma B, ätit middag hos henne, varit ute och promenerat, varit på jättebra film "Maria Larssons eviga ögonblick". Kan verkligen rekommenderas, mycket vackert foto, långsamt tempo.
Nu ska jag plöja igenom söndags-DN plus att vi ofta får SvD också! Går ju nästan inte ner i lådan, sen kommer en bunt reklam på det. Tänk att det aldrig blir av att sätta upp den där lappen "Ingen reklam", är verkligen trött på allt onödigt papper i lådan, orkar ändå inte jaga extrapriser och erbjudanden.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Det dära bordet är ju bara så fint! Helt i min smak. Bada... är du inte riktigt klok???
Nu har jag bara den här veckan kvar och inte har jag gjort ett skapandes dugg, men det har varit skönt.

Fina kort förresten.

Kram!