28 augusti 2009

Några dåliga samveten

Under min lilla promenad idag, då jag för övrigt lyssnade på Jörn Donner och Lena Ph, blev jag även påmind om några dåliga samveten. Ska ta itu med när jag blir riktigt frisk igen! (Kanske)

Fixa i landen, inte blivit mycket rensat i sommar inte. Ett i år mycket misskött växthus. Det här föreställer en tomatplanta som fallit ihop, dock är det faktiskt en mogen tomat på den, en riktigt stor en.
Finns massa svarta vinbär kvar..

och blåbär.. borde plocka mer..

Lingonen är på gång, finns hur mycket som helst i år..

Suck, hur ska man hinna allt? Är ju tillika nybliven fårfarmare!
Gillar dessutom väldigt mycket att softa med tidning eller bok, sitta på bron och dricka kaffe och bara titta, häcka i soffan och kolla på TV ("Tillbaka till Aidensfield" och "Hem till gården" är två klart underskattade program.. :), och jag visste knappt om att de fanns förrän den här veckan..), spankulera omkring i skogen och fundera lite i största allmänhet, sitta vid sjön och bara titta där också..
Ja ni hör, lat är väl ordet..

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

"Hem till gården" börjar på måndag!!! Hurra och tack och lov att jag inte jobbar. Tjippiii!

Gunilla L sa...

Kanelbullen:
Jag säger bara:
Lyckost.