28 augusti 2009

Lite mindre krasslig

Hostan lite bättre, kan nog jobba på måndag igen.
Ska ut på en liten promenad nu, har laddat MP3:n med några sommarpratare. Igår lyssnade jag på Alex Schulman, väldigt bra. Han kan när han vill den gossen. Ola Salo, också bra. Han pratar bla om "den djupa nödvändigheten av rutiner". Rutiner som en mental läkningsprocess ungefär. Håller med! Laila Bagge igår också, hon var överraskande bra.
Nu blir det Lena Ph och Cecilia Frodhe.

Tackorna bräker åt mig så fort jag visar mig. Misstänker att stortackan är brunstig för hon är väldigt orolig och spanar hela dagarna mot andra änden av byn där det finns ett gäng ungbaggar.. Hon har en utkiksplats, en liten kulle, lite för bra för det är väldigt frestande med både baggarna och grannens fina åkrar. Ungtackan bryr sig inte alls, hon har inte fattat galoppen ännu tack och lov! Än så länge har jag dock lyckats hålla dem på plats i hagen. Men jag tror faktiskt de skulle behöva en lugn och stabil herre som sällskap snart, får nog fixa bagge tidigare än planerat så att det blir lite lugnare på gården. Det är drygt med får som bräker.

Inga kommentarer: