15 mars 2010

Ljuvliga dofter

Första gången för i år jag hänger ut lakan - längtar redan efter att gå och lägga mig och känna den härliga doften av rena lakan som hängt ute.
Ulla och Lill-Bälla på spaning. Så fort jag visar mig ute tycker de att det är dags för pellets. Trots att det finns hur mycket hö som helst att knapra på. Lill-Bälla är lite väl knubbig, hon äter jämt. Överblommad pärlhyacint. Men ändå.


Den där grejen som ligger på notbladet är faktiskt en mycket vacker kapsylöppnare i gammal stil. Rejäl och funktionell dessutom.
För övrigt idag har jag följt med dotter E på läkarbesök, hon är inte pigg alls. Fick antibiotika. Dessutom tagit promenad, tvättat (som ni såg), läst tidningen i lugn och ro, tittat på morgon-TV. I morgon blir det jobb som vanligt igen.

Inga kommentarer: