27 februari 2010

Gården blir mindre och mindre

Inte klokt vad snö, de uppskottade gångarna blir smalare och smalare.
Snart får väl inte bilen plats alls.
Nu bävar jag för att det ska börja rasa från taken, det blir präktiga snövallar det.

Tagit en skön långpromenad i diset, ljumma vindar mot kinden. Det var längesen det!
Nu ska jag inventera kylen
och se om det möjligen finns något ätbart. Eftersom jag har ensam slapphelg har jag inte handlat något utan tänker ta det som finns hemma. (Alltid finns det ju nåt. Sill tex, såg jag!)
Sen ska jag titta på en vemodig film eller två, läsa och skrota runt lite i största i allmänhet.
Dricka te, har en massa goda sorter för tillfället.
Och jo, jag har faktist gjort nytta idag också, tvättat, städat och diskat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad härligt det låter!!! GC