30 december 2009

Detta är återhämtning

Bästa som finns, i några dagar sådär, att bara skrota runt i huset, inget inbokat, tom tid.
Vaknar av mig själv, stiger upp och på med lite kläder, bara såpass att jag kan gå ut med hö och vatten till fåren. Och hämta tidningen 200 m bort. Möjligen.
Sen flyter dagen på liksom, allra skönaste myskläderna (fula som fan), inget smink och fjoll, äter matrester (oj vad mycket gott det finns kvar), sill, skinka med Liss Ellas, julkorv (också med Liss Ellas), god salami, lax, goda ostar. Och en massa godis..
Ja, sen måste jag ut och syresätta blodet lite. Fast det är minus 23.
Så på med täckbyxor och varm jacka, en frostig promenad så det biter i kinderna, se till fåren lite.
Sen är det dags för en god skinksmörgås med te eller kaffe, eller varför inte ett glas julöl. Och lite choklad och nötter. Och en kopp kaffe med min goda fruktkaka eller en saffransbulle.
Mmm, härligt, sen blir det perfekt att inta soffan med en varm brasa, en bra bok eller ett trevligt magasain.
Strax kommer den där härliga dåsigheten, tankarna försvinner sakta in i en liten middagslur , och kommer sakta tillbaka till verkligheten igen..
Ja så flyter det på, som i en avskärmad grotta med värme och mat, tankarna kommer och går som dom vill, inget som stör och avbryter..
Och så, efter några dagar (och jag vet ju att det är så) vaknar livsandarna till liv igen, jag längtar tillbaka till det "vanliga livet" med jobb, friskis, människor, "riktiga" kläder igen.. :)

Kontraster. Det är det jag behöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter helt underbart!!!! Kan det vara så??? Låter helt otroligt!!!!