13 oktober 2008

En jäkla massa sopor

Haft ledig måndag idag, ska ha det nu ända fram till nyår.
Hade intalat mig att jag verkligen skulle ha en tom dag, inget inplanerat, hade kunna tänka mig att bli kvar i sängen med lite böcker och magasin till och med..
Kollade på morron-TV. Malou har ett överraskande bra program, efter 10. Jag är ju aldrig ledig på vardagarna, så jag har ingen koll alls på morgonprogrammen. Malou intervjuade idag Åsa Jinder och Nigella bla. Inspirerande personer båda två. Piggade på mig så pass att jag tog itu med att sortera sopor. Men herregud vad vinflaskor, tomburkar, diverse glas, batterier mm. Kändes riktigt skönt att få lite ordning, åkte iväg med det på en gång.
Sen promenad och lite pyssel i växthuset. Plockade in en massa gröna tomater, hoppas i alla fall några mognar.

Ett långt samtal med goda vännen G som, helt i hemlighet, varit i Stockholm och gift sig i helgen med sin B!! Måste ju höra alla detaljer...
Ett vackert par! Önskar dem många lyckliga år tillsammans.

Middagen idag blev pasta och älgfärs. Med mycket råkost till. Nyttigt.

Förstår inte varför jag kommit av mig med kameran, ska skärpa mig!

Jaha, så det blev inget läst idag, men jag fick ju lite gjort. (Tack vare inspiration från Malou.. haha)

I morgon jobb igen. Direkt efter jobbet födelsedagsmiddag hos mamma B, 82.

Inga kommentarer: